4 morgonsträckor för att öka din energi och nöd

Gymmet kan vara stängt, men du kan fortfarande få din kropp att röra sig! Gå med i fitnessinstruktör Jeremy Park och In The Know för en hemma träning som får ditt hjärta att pumpa och svett flyger i ditt vardagsrum - för att inte tala om, få dina muskler tonade och täta.

övningar som får dig att svettas mest

Tänk på det: En av de första sakerna du gör på morgonen efter att du har öppnat ögonen är förmodligen en snabb sträcka när du gäspar. Det är bara naturligt efter att ha intagit en stillastående position i ungefär åtta timmar.



Enligt Sci Show , den stretch- och gäspkombinationen har faktiskt ett vetenskapligt namn och det kallas pandiculating. Det lossnar och justerar dina muskler, hjälper till att väcka din cirkulation och får ditt blod att flyta.



Nicholas Licameli, en fysioterapeut vid Professionell sjukgymnastik , berättade också Elite Daily att sträckning på morgonen kan minska stress före dagen genom att aktivera ditt parasympatiska nervsystem, som är ansvarig för din kropps förmåga att vila och smälta.

vem bella thorne dejtar just nu

Så, starta din morgon med det här enkla stretchövningen för att väcka dina muskler, öka din energi och nöd. Det tar cirka 10 minuter eller lite mer om du verkligen vill njuta av sträckorna.



1. Lunge Spine Rotation (4 uppsättningar, 10 reps)

Börja i en hög plankposition och för sedan en fot framåt för att komma in i en löpare. Försök att få armbågen på samma sida som ditt böjda ben för att röra marken om du verkligen kan känna sträckan, sedan med samma armvridning för att nå mot taket. Byt ben och upprepa för en rep.

2. Nedåtgående hund (4 uppsättningar, 12 reps)

Börja i plankläge och lyft baksidan till taket för att skapa en A-ram som sträcker kalvarna bakom dig och armarna framåt. Sedan, med kontroll, doppa din kropp ner genom en uppskjutningsposition i en uppåtgående hund och håll dina lår från marken. Det är en rep.

3. Bridge Throughs (4 uppsättningar, 10 reps)

Börja på golvet i en bordsplacering med händerna direkt under axlarna och knäna under höfterna. Håll sedan en hand på golvet, sträck din andra hand genom den andra sidan och vrid din kropp. Byt sida och upprepa för en rep.



4. Axelbackar (3 uppsättningar, 10 reps)

Stå upp, lås fingrarna bakom dig och dra tillbaka axlarna, öppna upp bröstet och titta uppåt. Det är en rep.

ayesha curry i hannah montana

Jag om du gillade den här artikeln kanske du också tycker om att läsa om var man hittar lättanvänd träningsutrustning för att känna brännskador hemma .

Populära Inlägg