Champion släpper begränsad upplaga av kollab med Coca-Cola

Vår redaktion är dedikerad till att hitta och berätta mer om de produkter och erbjudanden vi älskar. Om du också älskar dem och bestämmer dig för att köpa via länkarna nedan kan vi få en provision.

Pacific Coast Academy Zoey 101

Mästare är inte främmande för samarbeten. I år har atletklädföretaget samarbetat med flera varumärken, inklusive den kända herrkläderdesignern Todd Snyder , varumärke för livsstilsspel HyperX och Dr Seuss (ja, som barnböckerna). Nu lägger de till det ständigt ökande kläder för mat och dryck utrymme och släppa en begränsad upplaga samling med Coca-Cola.



De Champion X Coca-Cola kapselkollektion praktiskt taget utstrålar amerikansk nostalgi. Delar har ljus och djärv grafik som utvecklats från sodavatten arkiverade konstverk med primärfärger från 1980-talet och deras gamla slogan, It's the real thing. Kläder och accessoarer för både män och kvinnor har vintage-glasflaskkonstverk och invecklat broderi med Champions signaturlogotyp vävt genomgående i poppar av rött, grönt, lila, orange och blått.



Vi är glada att samarbeta med ett världsälskat varumärke som Coca-Cola i denna kollektion som resonerar över kulturer och personligheter, säger David Robertson, chef för Champion-märkesmarknadsföring, i ett pressmeddelande. Konsumenterna har vuxit upp med att dricka Coca-Cola och ha Champion, vilket har lett till att vi skapar mönster som inspirerar nostalgi samtidigt som de är i framkant av stil.

Coca-Colas slogan, It's the real thing, lanserades först 1969, men cementerades i amerikansk historia med Hilltop-annonsen från 1971 som innehöll den ikoniska låten Köp världen en koks med orden, jag skulle vilja lära världen att sjunga i perfekt harmoni.



Vid den tiden var USA i kaos med protester mot Vietnamkriget, rasspänningar, Watergate-skandalen och mer. Annonsen Buy the World a Coke skapades av Bill Backer, en McCann-Erickson-annonsledare som enligt Skiffer , ville ha en stor grundidé - en som skulle involvera hela USA: s marknad för Coca-Cola, oavsett ras, ekonomisk status eller tro. Låten blev så populär att den senare omarbetades och släpptes som singel av både The Hillside Singers och The New Seekers.

kan du se vem du svepte direkt på tinder

De Champion X Coca-Cola-kollektion är tillgänglig uppkopplad och i butikerna fredagen den 22 november i USA och Kanada samt kl East Bay , Fotboja och Footaction butiker, under en begränsad tid. Priserna varierar från $ 10 till $ 100.

Populära Inlägg