Möt Camille Perry och Holly Wright, grundarna av modemärket Tove

Som rubriker om modebranschens undergång fortsätter att yta, få märken harjag har fått det rätt.En bransch som en gång trivdes med en affärsmodell för överskott och grossistvaruleveranser har nu handlat om minimalism och direkt-till-konsumentstrategier.

Londonbaserad etikett, Tove , är ett av de få märken som har navigerat med den här tänkesättet. Grundarna Camille Perry och Holly Wright träffades på Topshop som inköpschef respektive designchef. Men paret hade som mål att lansera en tidlös kapselgarderob som saknades på marknaden.



Tove lanserades i maj 2019 och når kunderna via en direkt-till-konsument online-verksamhet , med undantag för exklusiva stilar som säljs vidare Net-A-Porter .



Särskilt de senaste sex månaderna har dramatiskt förskjutit känslan kring konsumism, berättade Perry In The Know. Nästa generation konsumenter kräver mer av återförsäljare i denna sektor för att bevisa att de kan balansera ansvarsfull produktion med pris och för att visa att de agerar hållbart och medvetet.

Toves uppfriskande tillvägagångssätt för design centrerar tanken att samma plagg lätt kan bäras vid helt andra tillfällen. Varför kunde inte den moderna kvinnan ha på sig Tove's Maren midiklänning i ekologisk bomull till ett bröllop, men också till kontoret och till vingårdar på helgen? Just nu handlar mode om att köpa mindre och bära om och styla om igen - och Toves samling av övergångslyx gör just det. Till och med Katie Holmes räknar sig själv som ett fan.



Jag hämtade designarna för att prata om allt från vikten av hållbarhet till framtidens mode. Läs vidare för att lära känna ditt nya favoritvarumärke, Tove.

Populära Inlägg