Power Up-samtalen sporterar streetwear, Andbox och inkludering

Vår värd Narz ger dig en sammanfattning av allt som händer i spelvärlden och introducerar dig till stigande stjärnor i branschen och specialgäster varje avsnitt i detta samarbete med Complex Networks.

För vissa är videospel mer än bara en hobby - de är också en livsstil. I det här avsnittet av The Power Up pratade Narz med branschpersoner om esports streetwear och utvidgade definitionen av spel- och spelmärken som antog mer inkluderande marknadsföring.



Spel som ett modeuttalande

Andbox, en esportorganisation med huvudkontor i New York City, äger New York Excelsior i Overwatch League och New York Subliners i Call of Duty League. Men det har också vunnit beröm för sina toppklassiga merchandising och eleganta klädlinjer, med tillstånd av Collette Gangemi och Maxwell Osborne.



lyx handtvål och lotion

Gangemi, VP för konsumentprodukter och merchandising på Andbox, kom till företaget med en modebakgrund via DC Shoes. Hon berättade för The Power Up om potentialen hon såg för spelgränsande streetwear.

Det finns många paralleller mellan skateboard och spel, sa Gangemi.



Skaterkläder har använts starkt i streetwear-kläder - även av människor som inte åker skridskor - för sin mysiga estetik. Men för skridskoåkare tjänar kläderna också ett funktionellt syfte, eftersom saker som överdimensionerade toppar håller dig sval (eller varm) och väskiga (eller stretchiga) byxor är bekväma att åka i.

Osborne, Creative Director of Consumer Products på Andbox, arbetade på DKNY och började sedan Kommunal skola , sitt eget varumärke som han grundade tillsammans med andra designern Dao-Yi Chow. Han berättade för The Power Up att balansera form och funktion var viktigt när man designade Andboxs streetwear.

1st Camo Hooded Sweartshirt från 1st x Andbox
Upphovsman: Andbox



gratis mat för studenter

Om du är en spelare, hur rör du dig och vad gör att du blir en bättre idrottsman? Sa Osbourne. Du vet, gör dina ärmar lite snyggare om du spelar på ett skrivbord så att du kan röra dig med musen lite snabbare. Små saker som det försöker vi hitta.

hackar för att hålla byxorna uppe

För att ytterligare cementera Andbox position som ett varumärke som firar New York City behåller det också fotograf Brian Alcazar (kanske mest känd som 1: a) som en artist-in-residence . Alcazar lanserade en mode samarbete med Andbox och har också arbetat med Rockstar-spel .

Spelföretag som ignorerar inkludering tappar

Slutligen pratade Narz med Keisha Howard, grundare och VD för Socker spelare . Sugar Gamers är en samhällsgrupp och ett företag som förbinder varumärken med underrepresenterade grupper i videospel.

Spelare fortsätter att bli en alltmer mångsidig publik. Svarta spelare och Latinx-spelare är mer benägna att beskriva sig själva som spelare än vita spelare, enligt Pew Research . Tyvärr har många spelmärken fortfarande inte fått det förändrade landskapet.

Mångfald och inkludering, även om det verkar som en logisk riktning att gå in, är det inte alla som uppskattar det, sade Howard. Inte alla vill se kvinnor eller människor i färg eller HBTQ representerade i sin marknadsföring. Så varumärken måste fatta ett beslut om var de står.

Om du gillade den här historien, kolla in det här The Power Up-avsnittet på figurerna bakom kulisserna för att göra videospel mer varierande.

Populära Inlägg