Starbucks-baristor hävdar att TikTok-trenden är 'designad för att få oss sparken': 'The bane of my existens'

Enligt två inlägg i Starbucks subreddit , det finns tydligen en ny TikTok-trend som kan kosta anställda deras jobb.

Redditors som identifierade sig som Starbucks-anställda delad varningar om hur TikTokers hade börjat begära kvitton efter att ha upptäckt att Starbucks partnernummer (medarbetar-ID-nummer) trycktes högst upp på kvitton för att hålla reda på vem som ansvarade för vilken transaktion.

man hämnas på fuskflickvän

Men TikTok-användare rapporterade också att partnernumren kan användas av Starbucks-anställda för att få rabatter, gratis mat och dryck för anställda. Båda inläggen antydde att människor utnyttjade upptäckten och låtsades vara Starbucks-partners för att få förmåner endast för anställda.



In The Know talade med någon som sa att de är anställda på en Starbucks-plats i Flagstaff, Ariz. Som vill vara anonym. De påstod sig ha fått reda på trenden när en medarbetare av dem såg den på TikTok. TikTok har sedan tagits bort.

Jag märkte definitivt några människor som påstod sig vara partners men inte verkade fungera en dag i sina liv, berättade medarbetaren In The Know. Företaget har en hel grupp [som] övervakar partnernummer och om du använder dem för mycket eller om de befinner sig på olika platser varje gång ... kommer de att sparka dig.

Inte bara är den påstådda TikTok-trenden ett försök till imitation och stjälning, men arbetstagarjobb kan också vara i fara om TikTok-användare utnyttjar fullt ut.

Denna Tik Tok-utmaning är verklig och är utformad för att få oss sparken, en av de ursprungliga inläggen påståenden .

Någon gjorde det med partnernumren för någon i min butik, AT Our STORE, en Reddit-användare delad som svar. Vi fångade dem ungefär en vecka senare i en annan butik i distriktet och försökte göra samma sak.

Flagstaff-medarbetaren sa att även om de hade hört rykten om att företagen skulle göra en ändring av POS-systemen (Starbucks kassaregister) för att inte skriva ut hela partnernumret, hade deras chef inte sagt någonting sedan de fick kännedom om TikTok-trenden.

Kommentarer till Reddit-inläggen påpekade att användning av en Sharpie på kvittopapper inte faktiskt gör siffrorna omöjliga att läsa.

När In The Know kontaktade Starbucks om trenden svarade en representant med: För att få rabatt på partner (anställd) måste en partner presentera sitt nuvarande partnerkort i POS-registret i den deltagande företagsdrivna butiken .

Men enligt ett inlägg från 2014 av Starbucks , implementerade företaget en digital partnerkortplan där anställda kan välja att beställa ett fysiskt kort som det skulle ta upp till två veckor att leverera till dem. Annars skulle allt vara online och alla anställda behöver i butikerna skulle vara deras 16-siffriga nummer.

födelsedagspresenter till henne under karantänen

Andra affischer på Starbucks subreddit sa det det är tekniskt policy för att visa regerings-ID när man presenterar partnernummer - även om In The Know inte kunde hitta denna regel uttryckligen skriven i tillgängliga Starbucks politik och handböcker online - men det utgör en annan fråga. Transanställda kanske inte nödvändigtvis har samma namn som anges på sitt körkort som de har under sitt partnernummer.

Kredit: Reddit

Det är inte första gången Starbucks-anställda och TikTok-trender kolliderar.

När det kommer till TikTok dricker , de är banan i min existens, berättade Flagstaff-medarbetaren In The Know. Vi har haft människor mitt i bråttom, kör genom högtalarboxen för att visa oss en video istället för att veta vad som var inne i [drycken] i förväg.

Vill du läsa mer om Starbucks? Kolla in företagets nya samarbetsutrymme.

Populära Inlägg