TikToker visar hur Ulta Beauty-anställda hanterar returnerade artiklar

En Ulta Beauty-anställd blir viral efter att ha delat varumärkets policy för hantering av returnerade produkter.

Bianca Ann Levinson, som berättade för BuzzFeed Hon har arbetat i en Ulta-butik i Wichita Falls, Texas i mer än ett år, delade protokollet i en video- publicerat på hennes TikTok-sida.



Klippet, som Levinson sa att hon spelade in för att avskräcka onödiga inköp och returer, avslöjar att de anställda tvingas tömma innehållet i de varor som kunderna tar tillbaka.



Det här är vad vi måste göra, säger Levinson i videon innan han slänger ut en hel flaska hårprodukt och skrapar en palett med ögonskugga i papperskorgen.

rak tiktok vs alt tiktok

Jag var verkligen chockad över att det var så här returer hanterades, sa Levinson till BuzzFeed.



Men Levinson var också snabb med att notera att hon älskar att arbeta på Ulta och inte filmade videon för att få varumärket att se dåligt ut. Hon fortsatte med att publicera en serie uppföljningsvideor förklarar policyn.

nordström jubileumsförsäljning plus storlek

Ulta är inte det enda stället som gör det. Varje plats gör det för att förhindra kontaminering, sade Levinson i en annan TikTok-video och tillade att varumärket på grund av Food and Drug Administration-riktlinjer inte heller får donera produkterna till välgörenhet.

Levinson förklarade för sina anhängare att Ulta, förutom oro över återförsäljning av förorenade produkter, också sänder ut returnerade föremål för att undvika dumpningsdykning, vilket är framträdande i skönhetsvärlden.



Vi förstör också [returnerade föremål] eftersom människor försöker ta ut det från soptunnan och skicka tillbaka det, eller så tar de det och försöker sälja det på en butik, säger Levinson.

Trots Levinsons avsikter var flera kommentatorer fortfarande upprörda av politiken.

Det gör ont för mig att titta på detta, skrev en TikTok-användare.

jackie tatuerare New Orleans

Jag önskar att företag med stora namn tittade på ett annat sätt att bli av med returnerade artiklar snarare än att skapa mer avfall, tillade ett annat.

Levinson sa till BuzzFeed att även om hon förstår policyn, är hon fortfarande frustrerad över slöseriet. Hon uppskattade att i genomsnitt cirka 70 procent av de returnerade föremålen inte kan läggas tillbaka i hyllorna.

Vi har definitivt returnerade varor över 1000 dollar per vecka, sa Levinson. En gång fick jag en kund komma in och returnera mer än 300 $ smink som alla måste kastas ut.

hälsosam kokbok för två: 175 enkla, läckra recept för att njuta av att laga mat för två

Ulta svarade emellertid på den virala videon i en uttalande till Teen Vogue , säger till tidningen att hälsa och säkerhet är högsta prioritet.

Vår policy och praxis tillåter inte återförsäljning av returnerade, begagnade eller skadade produkter för att undvika problem, säkerställa produktintegritet och gästsäkerhet. Vi värdesätter Biancas engagemang för Ulta Beauty, hennes passion för vårt varumärke och hennes team lokalt, säger märkets uttalande.

Om du gillade den här historien, kolla in The Know-artikeln om TikTok-användaren som kallade Huda Beauty för en dold produktvarning.

Populära Inlägg